Verjaardag

23 oktober 2016 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Hoe leuk is het om in het buitenland jarig te zijn? Heel leuk zal ik je zeggen. Tot nu toe heb ik een geweldige verjaardag gehad. Het is pas 17.00 uur.  Vanmorgen had Els met Ruan (onze reisleider ) een ontbijt geregeld op bed. Het was geweldig zo leuk de foto zal aangeven wat er allemaal werd geserveerd. Van Els heb ik een portemonneetje gekregen van op legale wijze en verantwoorde wijze gefokte struisvogelleer. En bij de excursie nog een mooie pet. Ben ik gek op.

Om tien stonden onze drie vriendinnen voor de deur te zingen. We zijn gaan wandelen en hebben onderweg koffie gedronken. En weer kadeautjes zo leuk. Van Karin een flesje Amarula, we zeggen amehoela, is echt lekker spul en van Edith en Jolanda een armbandje. Hoe lief is dat. Na onze wandeling door Oudtshoorn nog een lunchtje gepikt en op naar de grotten van Congo. Meneer Jacobus van Zyl heeft deze grotten ontdekt. De bosjesmannen en vrouwen hebben hier vroeger gewoond. Aarde donker maar als het licht erop scheen was het prachtig. Els en ik liepen een beetje achteraan en in een ruimte waar een geweldige akoestiek is,  werd ik toegezongen door 15 medereizigers. Zo overweldigend en hartstikke leuk. Ik denk niet dat veel mensen kunnen zeggen dat ze zo hun verjaardag hebben gevierd. Deze grotten kun je op 2 manieren bezoeken. Hetzij via de normale wandeling of de avontuurlijke. Er zijn 4 aan elkaar geschakelde grotten die niet breder zijn dan 35 centimeter en dezelfde hoogte. En ook weer dezelfde weg terug. Wij hebben er vriendelijk voor bedankt, de gedachte alleen al.

Wat hebben we gisteren nog gedaan. Degene die de foto's hebben gezien weten dat we naar en struisvogelfarm zijn geweest. Het was leuk om te zien dat hoe de eieren werden uitgebroed en wat deze dieren allemaal eten buiten de normale brokken. Ze eten alles op, er is een lipstick gevonden, de hak van een schoen, een aansteker. Je ziet ze zijn niet zo kieskeurig. Een van de medereizigers werd geënthousiasmeerd om op een struisvogel te gaan rijden. Dat beest ging er als een haas vandoor. Moedig van haar om het te doen. Daarvoor zijn we in een wijnproeverij geweest. Leuk om mee te maken maar ik ben niet zo van de wijnen. Els wel dus dat was gezellig met een kaasplankje erbij.

Vanavond gaan we met zijn vijven nog eten in de Blauwe gans en dan is het uit met de pret wat de verjaardag betreft. Morgen een groot avontuur. We gaan gezellig over een hangbrug wandelen. Of ik het wereldrecord hangbrug rennen ga halen laat ik jullie weer weten. Oh ja nog een ding gisteren zijn we onderweg gestopt voor de koffie. We kwamen aan bij Sophie's choice. Een winkel vol met antiek. In het begin denk je wat een rommel maar als je verder kijkt zie je prachtigespullen staan. Zo ook de pop die mijn moeder vroeger had met porseleinen hoofdje. Het bewijs zullen we erbij leveren.

Allemaal bedankt voor de felicitaties op welke wijze dan ook en jullie horen weer van ons.

Doeg

1. Gemma:
    23 oktober 2016
    ongelofelijk wat jullie allemaal zien en beleven echt de reis van je leven!! fijn dat wij hiervan mogen meegenieten. Geniet nog van alles wat op jullie pad komt. Deze verjaardag vergeet je zeker noooooit meer.
    groetjes Gemma
  2. Paula:
    29 oktober 2016
    Voor het geval dat dit jullie laatste verhaal was voor de thuisreis, alvast een hele goede reis en een behouden thuiskomst.